Moni näkee markkinoinnin luovien ideanikkareiden juttuna. Etsitään ja esitetään muutamia timanttisia ideoita ja sitten joku päättää mitä kampanjoita lähdetään toteuttamaan.

Entäs jos luovuttaisiin siitä ajattelusta, että on hyviä ja huonoja ideoita. Miksi vain kokeilla kaikkea kun tekemistä voidaan mitata? Internetin ansioista kokeilu ja kokeilun jälkeinen ylöspäin skaalaaminen onnistuu loistavasti. Ideoiden kokeilemisesta on tehtävä prosessinomainen koneisto.

Miksi prosessi? Kaikessa yksinkertaisuudessaan siksi, että prosessi viittaa jatkuvaan toimintaan. Kokeilujen tekeminen prosessinomaisesti luo siis korkeamman mahdollisuuden onnistua.

Tee siis näin:

Luo sisältöjä

Tee kaikista ideoista sisältöjä: tekstiä, videoita, kuvia. Tee pieniä, isoja, hauskoja tai rumia. Kokeile kaikkea mikä liittyy omaan alaan sekä tekemiseen ja siihen, miten juuri te autatte asiakkaitanne.

Jaa niitä tehokkaasti

Hyödynnä kaikkia kanavia. Älä kuvittele, että blogin jakaminen kerran Twitteriin, saa näyttökerrat kasvuun. Jaa siis sisältöjä tarpeeksi usein ja tarpeeksi kiinnostavasti hyödyntäen kaikkia mahdollisia kanavia.

Mittaa tulokset

Mitkä sisällöt toimivat ja mitkä eivät? Tee lisää niitä juttuja, jotka selvästi toimivat ja vähemmän niitä jotkat eivät. Älä luota mielipiteisiin. Katso mitä luvut teille kertovat.

Vasta kun prosessit ovat dokumentoitu ja kun niitä on lähdetty toteuttamaan, voidaan niitä kehittää. Kun tekemistä on, sitä on helppo tehostaa ja johtaa numeroiden avulla. On opittava kävelemään ennen kuin voi juosta.

Sisällöntuotannon prosessit mahdollistavat luovuuden maksimoinnin kun sitä ei tarvitse jatkuvasti miettiä perusasioita. Tekijät voivat keskittyä siis puhtaasti tekemiseen. Laatu nousee, aikaa säästyy, uusia ideoita nousee esiin ja stressikin laskee. Luo, jaa ja mittaa - tee siitä filosofia.

Kommentit 0

Subscribe to Email Updates

Subscribe to Email Updates