Miksi sisällön luominen on kaikille yrityksille tärkeää?

Elämme erittäin sisältörikkaassa maailmassa. Tieto on saatavilla helposti ja nopeasti, paikasta ja ajasta riippumatta. Tämä on johtanut siihe, että myyjien on todella vaikea saada kontaktia asiakkaaseen ennen kuin tämä on valistanut itseään tuotteesta tai palvelusta.

Me Dinglellä puhumme paljon "määrä, laatu, suunta" -ajattelusta. Niin puhui myös @CrisiNordberg Digitalistin blogissaan. Yksinkertaisena pointtina on: jos haluat näkyä ja vaikuttaa, on sinun tuotettava enemmän. Sinun on myös osattava tuottaa laadukasta, selvää lisäarvoa asiakkaalle antavaa materiaalia.

Laadukas materiaalikaan ei yksin ole vastaus kaikkeen, sillä sinulle tulee olla myös selvä kenelle kirjoitat. Ilman selkeää kohderyhmää materiaalisi jää helposti huomaamatta. Onnistuminen vaatii paljon kokeiluja ja sen myötä saatua tietotaitoa ja osaamista.

Entä asiakkaat?

Asiakkaat hyödyntävät digitaalista ympäristöä hyväkseen. Kaiken minkä voi, haetaan ensin hakukoneesta. Miten yrityksesi voi vastata haasteeseen? Luo oma mediakanava. Keskitä tuotanto verkkoon, omien nettisivujesi ja median alle.

Tuota sisältöä ja tule löydetyksi.

Muista, että asiakas valitsee itselleen sopivan toimittajan saamansa / löytämänsä tiedon avulla. Yrityksille kyse on siis digitaalisen jalanjäljen jatkuvasta kasvattamisesta ja asiakkaisiin vaikuttamisesta.

Miten organisaatiosi tulee muuttua?

Johtaminen korostuu maailmassa, jossa muutos on arkipäivää. Kirjoitin jokin aika sitten IABlogiin miten omat joukot johdetaan kohti muutosta. Tärkeimpänä johtamisen lähtökohtana toimii johdon oma asennoituminen muutokseen.

Esimerkin tulee lähteä ylhäältä alaspäin. Jos johtajan oma asennoituminen sisällöntuottamiseen on surkea, voin taata, että jokaisen työntekijän asenne muutosta kohtaa tulee myös olemaan vastentahtoinen. Asettamalla sisällöntuotannon prioriteetiksi, teet palveluksen asiakkaillesi ja itsellsi.

Mistä aloitetaan?

Hyppääminen täysillä uuteen, ja vielä ilman kokoaikaista tukea, on äärimmäisen huono tapa aloittaa henkilöstön sitouttaminen. Tulet painimaan muutosvastarinnan kanssa ilman liiallista heittäytymistäkin. Tee siis näin: jalkauta pieniä kokonaisuuksia kerrallaan, viesti jokaisen roolin ja vastuun tärkeydestä sekä syistä miksi muutos on yritykselle ja itsellesi niin tärkeä. Toista viestiä jatkuvasti. Tämä helpottaa viestien läpivientiä sekä uuden osaamisen vastaanottamista sekä sisäistämistä huomattavasti.

Mieti myös miten voit allokoida muutamia tunteja tiimisi työajasta sisällöntuottamiseen. Ole läsnä ja tarjoa tukea mahdollisuuksien mukaan. Jaa tunnit tuotannon ja suunnittelun kesken puoliksi, osa porukasta suunnittelee tulevia teemoja toisten kirjoittaessa materiaalia puhtaaksi. Tekemällä tämän, myyntisi kasvaa mitä enemmän materiaalisi hankkii näkyvyyttä. Nyt tehtävä työ säästää sinulta tulevaisuudessa huomattavan määrän aikaa ja rahaa.

Sisällön tuottaminen ei ole kulu. Se on investointi!


Kommentit 0

Subscribe to Email Updates

Subscribe to Email Updates