Kone lähtee sunnuntaina 21. kesäkuuta klo 12.55 kohti Cannes Lions 2015-festivaalia, ja mukana on neljä dinglaajaa. Tässä reissua fiilistellessä olen huomannut että moni on kuullut tapahtumasta, mutta ei välttämättä tarkalleen tiedä mistä on kyse. Rehellisesti sanoen, en kyllä tiennyt itsekään vielä pari viikkoa sitten mikä se aivan tarkalleen on, vaikka nimi oli tuttu. Nyt tapahtuman idea on alkanut suurinpiirtein selviämään. Otetaan alkuun epävirallinen osuus ja kuulopuheet tapahtumasta ja sen jälkeen tarkat faktat.

Huhujen mukaan:

Cannes Lions on ilmeisen railakas tapahtuma, jonne mainosalan kerma (ja muut maitotuotteet) kokoontuu juhlimaan, tapaamaan toisiaan ja palkitsemaan parhaita kampanjoita. Huhut kertovat että juhlat ovat aika korkealentoisia, kosteita ja vauhdikkaita, kuten markkinointialalle on ominaista. Paikalle tulee julkkiksia, eturivin kykyjä, magnaatteja ja värikkäitä persoonia. Alkoholia kuluu runsaasti, yökerhot ovat täynnä ja yrityksien edustustilit vinkuvat, joten en epäile etteikö kyseessä olisi aikamoinen seikkailu ja toisaalta myös kestävyyskisa. Varmasti luovuus ja parhaat uudet ideatkin ovat parhaimmillaan öisillä jatkoilla hotellien uima-altailla, sviiteissä ja vuokratuissa huviloissa. Onneksi DPT (=Dingle Party Team) on valmentanut meitä tällaisia edustuskoitoksia varten, joten tiedämme pärjäävämme hyvin. Tämän lisäksi edustamme varmasti nuorinta päätyä kyseisillä festareilla, joten kysymys kuuluu ennemmin, onko Cannes valmiina vastaanottamaan meidät?

Virallinen tiivistelmä Cannes Lionsista (Wikipediasta otettu osuus)

Cannes Lions International Festival of Creativity (aiemmin Cannes Lions International Advertising Festival) on maailman suurin markkinointialan (aiemmin mainosalan) festivaali, jossa palkitaan maailman parhaat markkinoinnin tekijät ja kampanjat. Tänä vuonna eri kategorioihin ilmoitettiin yli 40.000 työtä. Festivaalilla on pitkät perinteet ja se on järjestetty vuodesta 1953 lähtien. Osallistujia seitsemänpäiväiseen festivaaliin tulee n.11.000 maailman joka kolkasta (Suomesta tällä hetkellä ilmoittautuneita 52). Festivaali pitää sisällään seminaareja, foorumeita, palkintogaaloja, juhlia, etkoja, jatkoja ja vapaamuotoisempia tapahtumia. Festivaaleilla on tänä vuonna puhujina/esiintyjinä mm. sellaiset kuuluisat markkinoinnin ammattilaiset kuten Marilyn Manson (WTF?), Pharrell Williams, Jamie Oliver, David Guetta, Al Gore ja iso liuta toimitusjohtajia.

Jos sinä olet sattumoisin menossa kyseiseen tapahtumaan tai olet kiinnostunut seuraamaan dinglaajien seikkailuja Cannesista, niin pistä meidät seurantaan. Kerromme avoimesti, rehellisesti ja realistisesti, mitä koemme:

Instagramissa:
Jukka: Instagram
Simone: Instagram
Juuso: Instagram
Joona: Instagram

Twitterissä:
Jukka:
Simone:
Juuso:
Joona:

Snapchatissä:
Jukka: instajuuga
Simone: bocedi
Juuso: juusojoo
Joona: jalestalo

Pysykää mahtavina!

Kommentit 0

Subscribe to Email Updates

Subscribe to Email Updates