Some Awardsin 2016 seminaarisarja alkoi ytimekkään ajankohtaisella teemalla: digitaalisen mainonnan tulevaisuus. Päivän aikana kuultiin useita mieleenpainuvia puheenvuoroja, käytiin keskusteluja digimainonnan nykytilasta ja ennustettiin myös sen tulevaisuutta.

 

 

someawards_seminaari_30_11_2015_mg_9969blog
 

 

Seminaarin ensimmäisessä asiantuntijapuheenvuorossa Aller Median Sini Kervinen syventyi kertomaan, miten yksilö saadaan tavoitettua segmentin sisältä. Nykyään tavoiteltu kohderyhmä tai yksilö saadaan kiinni huomattavasti menestyksellisemmin kuin muutamia vuosia sitten.

 

 
Teknologian ja median ostamisen kehitys on myllännyt koko mainonnan kenttää. Teknologiaa voidaan käyttää kekseliäästi apuna myös silloin, jos halutaan selvittää, millainen kohderyhmä oikeasti on kiinnostunut tuotteesta tai palvelusta. Mainonnan mahdollisuudet ovat rajattomat, mutta osataanko ja ymmärretäänkö tästä vielä ottaa kaikkea irti?

 

someawards_seminaari_30_11_2015_mg_9925blog

 

Miten saadaan napattua kuluttajan huomio? Tähän ikuisuuskysymykseen antoi SomeAwards-seminaarissa vastauksensa digitaalisen markkinoinnin konkari Timo Petänen. Ohjelmalliseen ostamiseen perehtynyt Petänen korosti datan merkitystä kuluttajakeskeisessä markkinoinnissa. Tehostaminen, optimointi ja automaatio ovat ilmeisiä avainsanoja, kun puhutaan mainonnan nykytilasta.

 

Seminaarissa kuultiin ajankohtaisiin digimarkkinoinnin teemoihin pureutuvat  puheenvuorot myös Bob the Robotin Erol Tekkanatilta ja Jannis Mavrostomosilta, KLOK Creativen Pauli Kopulta ja Dinglen Aki Snellmannilta. Jos et päässyt paikalle, voit tilata taltioinnin joulukuun ajan täältä.

 

"Optimointi ja automaatio ovat avainsanoja, kun puhutaan mainonnan nykytilasta."

 

Näiden hienojen mainonnan puheenvuorojen jälkeen jää mieleen päällimmäisenä yksi seikka: Vaikka ohjelmallinen ostaminen ja mahdollisuudet datan entistä tehokkaampaan hyödyntämiseen ovat lisänneet kohdennuksen ja mainonnan onnistumista huimasti, on kaiken ytimessä edelleen kuluttaja ja kuluttajan ymmärtäminen. Olemme kaikki kuitenkin yksilöitä kaikkien segmenttien seassa.
 

 

Seminaarisarja jatkuu keskiviikkona 9.12. teemalla brändimediat. Silloin kuullaan, miten brändi voi rakentaa tarinoillaan itsestään kiinnostavan ja houkuttelevan median, jonka sanaan luotetaan.

Subscribe to Email Updates