Oheisen flarf-runon* raakamateriaalina ja inspiraationa on käytetty Dinglen blogissa vuonna 2016 julkaistujen tekstien otsikoita. Runoblogi on osa tällä viikolla vietettävää Dingle Art Weekia.

 

Personoitu yhteisömanageri on
digitalisaation maailmanvalloittaja ja
tämän kvartaalin brändistrategi.

Diginatiivi
ehdolla pentuparaatiin.

Somekriisin freesi digitalisaatio
on tunnetaitojen automaatio ja
hooärrän mobilisaatio.
Kymmenen vinkkiä brändin persoonallistamiseen sosiaalisessa mediassa
– helposti highlight of the year!

Mindfulnessilla
kuluttajasta jediksi.
Mutu on uusi musta ja
data uusi seksi.
Freesillä otteella
highlights of my month!

Miksi herätä Pikachun paluuseen?

Mittareiden hyödyntäminen
on ihmisen perustaito.

Digitalisaation historiaa luodaan nyt ja
se mikä tänään on nyt oli jo huomenna
eilisen toissatiistai.
Instagram ja Periscope
high five
vähän odottamattomampi kampanja
kirjekyyhkyjä
savumerkkejä
top five
tätä olet odottanut
Robotti johtajana
mahdollistaa
heittäytymisen digimahdollisuuksiin.

Ylitä siilot
yhteisillä avainmittareilla.
Kerro tarina
don’t leave me hangin’
Avaimet
onnistuneeseen sisältöön
Avaimet
osallistavaan asiakaskokemukseen
Kerro tarinasi

voit voittaa avaimenperän.

Odotukset ylittävä kohtaaminen
poliisin kanssa
auttaa ymmärtämään kohderyhmiä.
Ikä, elämänvaihe, sukupolvi
highlight of my life
Pentuparaatissa Roi

parempi MROI

personoitu moi

Likettämällä läsnäoloa
Likettämällä keskittymiskykyä
Keskittymällä lisääntymiskykyä
Daniel Wellington:
Why does Periscope matter?

Highlight of my month
he silently shouts.

Robotti johtaa robottia
Robotti herää Pikachun paluuseen
Myyntijohtaja herää Pikachun paluuseen
intohimosta markkinointiin

Miten markkinoida intohimoiselle?

Miten markkinoida kyllästyneelle?

Miten markkinoida?

Miten?

Myyntijohtaja, osallistutko sinä sosiaalisen median budjettipäätöksiin?

Älä unohda avainmittareita
Älä unohda yksityiskohtia
Älä unohda viittä vinkkiä
brändin persoonallistamiseen sosiaalisessa mediassa.

Osallistuuko Pikachu sosiaalisen median budjettipäätöksiin?

 

*Flarf on Yhdysvalloista 2000-luvulla Suomeenkin levinnyt kokeellisen runouden muoto, jossa runo rakennetaan käyttämällä valmiita materiaaleja. Aineistoa keräillään esimerkiksi keskustelupalstoilta ja somesta. Vastaavanlaisia mash-up-, kollaasi- ja found footage -tekniikoita käytetään muidenkin taiteenlajien piirissä, kuten musiikissa ja videotaiteessa.

Kun lupasin laatia blogikirjoituksen Dingle Art Weekille päätin käyttää tilaisuutta hyväkseni ja tutkia, voisiko asiantuntijablogin luutunutta rakennetta rikkoa laittamalla sen esimerkiksi runomuotoon. Ja kääntäen: millaisen runon voisi kirjoittaa markkinointiviestinnästä ja sosiaalisesta mediasta?

Flarf-runon tekeminen blogiotsikoiden tai muun löytömateriaalin pohjalta mahdollistaa sellaisen kielenkäytön, jota ei normaalisti ajatella runouden kieleksi. Samalla asiantuntijakieli asettuu uudenlaiseen asentoon, minkä kautta voidaan pohtia, millaisia lainalaisuuksia otsikointitavoissamme ja sanavalinnoissamme vallitsee; Voisimmeko kyseenalaistaa kiireessäkin tavan, jolla puhumme alastamme ja ajankohtaisuuksista? Löydätkö itse tuttuja maneereja runosta, ja onko niiden viljely perusteltua? On hyvä toisinaan pysähtyä miettimään, olisiko muotisanoille ja vakisanonnoille löydettävissä synonyymejä ja persoonallisia, omaan suuhun sopivia tapoja kertoa samaa asiaa. Toisaalta toistolla on toisinaan tarkoituksensakin yhteisen kielen, heimon ja ilmiöiden rakentamisessa. Tällaisiin yhteisöllisiin ja yhdistäviin tavoitteisiin myös taide usein pyrkii.

Dingle Art Week on vuotuinen tapahtumaviikko, jonka puitteissa dingleläiset ovat muun muassa käyneet keramiikkakurssilla ja palauttaneet mieleensä järjestelmäkameran ominaisuuksia.

 

Subscribe to Email Updates