ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response) tarkoittaa erilaisia kihelmöiviä tuntemuksia, joita esimerkiksi kuiskuttelun kuuntelu aiheuttaa kehossa. ASMR-videoista on syntynyt YouTube-ilmiö, jossa ASMR-artistit pyrkivät tuottamaan katselijoille näitä tuntemuksia. Saimme haastateltavaksi fanittamamme alan pioneerin, Whitewinterwhispers-nimellä videoita tekevän Matilda Koiviston.  

 

 

Mitä ASMR on, miksi videoita tehdään ja katsellaan ja miksi markkinoijien kannattaa olla hereillä ilmiön suhteen? Näitä teemoja pohdiskellaan tässä jaksossa!   


[00:11] Intro

[01:03] Mistä ilmiössä on kyse?

[04:42] Videoiden laaja kirjo

[06:35] Matildan suosikit  

[09:42] Henkilökohtainen huomio, huolenpito ja hellyys  

[12:11] Audio vs. video 

[18:09] Tutkimustietoa aiheesta: triggerit ja syyt katsomiselle   

[21:19] ASMR ammattina - Matildan vinkit aloittelijoille

[24:43] Yhteisöllisyys

[26:53] ASMR markkinoinnin keinona  

[32:23] Kaikki eivät saa tai ymmärrä ASMR-tuntemuksia + Eka ASMR-kerta  

[41:36] Viiden minuutin ASMR-demo

[46:57] Outro

 

Linkit jaksossa mainittuihin lähteisiin:

 

Dinglecast Linkit:

Kaikki suomenkieliset Dinglecast blogit ovat löydettävissä täältä: www.dingle.fi/dinglecast/

Englanninkielisiin Dinglecast blogeihin pääset täältä: www.dingle.fi/dinglecast/

Tilaa:

Subscribe to DingleCast on iTunes

Subscribe to DingleCast on SoundCloud

Subscribe to DingleCast on Stitcher Radio

Subscribe to Email Updates