Maailman energiantarve kasvaa ja ilmastonmuutos etenee, joten fiksujen ratkaisujen löytäminen on meidän kaikkien yhteinen haaste. Suomalainen energiayhtiö St1 pyrkii korvaamaan fossiilista tuontienergiaa kotimaisilla uusiutuvilla energiantuotantovaihtoehdoilla – siis tuottamaan puhdasta voimaa Suomesta. Dingle on suunnitellut ja toteuttaa yhtiölle läpi vuoden jatkuvan Puhtaan voiman vallankumous -kampanjan. Kampanjastarttina toimiva brändifilmi piirtää arkisen kuvan suomalaisista energiavallankumouksellisista. Pienillä valinnoillaan he taistelevat ilmastonmuutosta vastaan. Tässä vallankumouksessa jätteiden lajittelu on yhtä arvokas teko kuin suuret investoinnit. 

Kampanjaan kuuluu 101 teesiä, jotka liittyvät energia- ja polttoainevalintojen lisäksi mm. väestönkasvuun, koulutukseen ja kiertotalouteen. Teesien kautta St1 kertoo oman näkemyksensä siitä, millaisilla keinoilla puhdasta, uusiutuvaa energiantuotantoa voidaan lisätä. Yhtiö on jo pitkään investoinut perinteisen polttonesteliiketoimintansa tulot uusiutuvien kotimaisten vaihtoehtojen kehitystyöhön.

Dinglen luova suunnittelija Juha Snellman kertoo, että kampanja nivoo yhteen St1:n liiketoiminnan eri puolia.-

- On hienoa päästä kertomaan näin vahvaa tarinaa entistä monisyisemmin. St1:n brändistä löytyy tarttumapintaa jokaiselle suomalaiselle. Ylipäätään on upeaa nähdä, että brändi uskaltaa ottaa kantaa asioihin ja luoda arvoihin perustuvia kampanjasisältöjä, Snellman tiivistää.

St1:n markkinointitiimiä vetävä Vilma Westerlund kertoo, että tarkoituksena on aloittaa keskustelu tärkeistä yhteisistä asioista.

– Kampanja nostaa laajasti esiin tekemistämme ohjaavia arvoja: osaamista, kunnianhimoa ja rohkeutta. Kaikki nämä piirteet löytyvät St1:stä yrityksenä, mutta ennen kaikkea meidän ihmisistämme. Tämänkin kampanjan toteutukseen osallistuu suuri määrä omaa henkilöstöämme organisaation eri alueilta, Westerlund täsmentää.

Televisiossa ja verkossa ajettavan kampanjan brändifilmin on tuottanut Cocoa ja kampanjasivun puhdastavoimaa.fi pääkuvat on ottanut Koski Syväri. Ensimmäisessä vaiheessa kampanja jalkautuu lisäksi sosiaaliseen mediaan ja St1-asemille.
Kommentit 0

Subscribe to Email Updates

Subscribe to Email Updates