Huomiota. Sitä me kaikki janoamme. Laittaudumme, haluamme sulautua joukkoon, sopivasti erottautuen. Jäädä mieleen. Mutta porukan kiinnostavin tyyppi ei ole se, joka tekee itsestään ison numeron, vaan se, joka on aidosti kiinnostunut muista.
Kuluttajat haluavat aitoutta ja läsnäoloa. Brändin aktiivisuus ja palveluasenne vaikuttavat eniten ostopäätökseen, ei niinkään ulkoiset tekijät. Ja silti: 

IMG_2626

 

Jo vuosien ajan olemme painottaneet brändien aktiivisuutta heidän yhteisöissään ja sitä, että asiakkaita kannattaa palvella hyvin ja reaaliaikaisesti. Ei vain huudella niistä omista jutuista odottaen, että jengi reagoi. Sisältömäärän räjähdettyä, jopa omia seuraajia on vaikea saada kiinni orgaanisesti. Siksi on aika lähteä keskustelemaan oman yhteisön ulkopuolelle. Sen sijaan, että odotamme muiden reagoivan meihin, reagoimme heidän elämäänsä. Aidosti kiinnostuneina.

Mitä arvoa ylipalvelu tuo brändille?

 Olemalla läsnä brändi pysyy asiakkaiden mielissä ja yhteydenottojen määrä kasvaa. Yhteydenotoista kannattaa ottaa kaikki irti ja ylipalvella asiakkaita, jolloin suhde brändiin vahvistuu. Parhaimmillaan reagointi johtaa siihen, että brändistä puhutaan ja sen maine kasvaa. Ja myynti vetää paremmin.

REACT seuraa ja reagoi

Jatkuva läsnäolo on vaativaa. Siksi kehitimme REACTin, jossa valmis data ja reaaliaikainen data yhdistyvät. Reagointi tarkoittaa sitä, että seurataan relevantteja keskusteluita oman yhteisömme ulkopuolella ja osallistutaan keskusteluihin omalla sisällöllä. Testasimme REACT:in käytännössä Digitalist -tapahtumassa.

Ennen Digitalistia

Loimme valmiiksi datapohjaisia sisältöjä ilmoittautuneiden tietojen pohjalta. Keräsimme myös kiinnostavaa dataa aiemmista Digitalist -tapahtumista. Kanavavalinta oli helppo: valitsimme Twitterin, sillä siellä Digitalist -keskustelu käydään. Tavoitteenamme tietysti kaapata feedi. #digitalist #dinglereact

dinglereact_villet-1

dinglereact_sakko

Tapahtuman aikana

Kiinnostavimmat liidit saivat erityishuomiota personoiduilla sisällöillä. Tämän lisäksi keräsimme reaaliaikaista dataa, jonka avulla tuotimme uutta sisältöä, tai optimoimme valmiit julkaisut.

dinglereact_polldinglereact_paivan_sana

Datapohjaisten reaktioiden lisäksi teimme personoimattomia sisältöjä, joiden avulla pystyimme reagoimaan kevyesti kaikille Digitalistissa käyneille tuttuihin ilmiöihin.

dinglereact_popparit

Tuotimme myös sisältöä paikan päältä:

dinglereatc_vessajonolive

dinglereact_diplomi

Mitä hyötyä tästä kaikesta oli? 

Ero oli valtava. Twitter Analytics vahvisti, että saimme noin 30 kertaa paremmat tulokset aiempaan verrattuna. Esimerkiksi marraskuun Digitalistin aikana orgaanista näkyvyyttä  kertyi 1484. REACTin ansiosta tuo vastaava luku nousi yli 56 000.

Haluatko meidän reagoivan puolestasi?

Ota meihin yhteyttä

Täällä voit lisäksi tutustua tapahtumamarkkinointikonseptiimme.

Subscribe to Email Updates