Moni nuori lahjakkuus pohtii kuumeisesti, miten markkinointi- ja mainosalan työtehtäviä voi oppia ja miten alalle voi päästä töihin. Kilpailu työmarkkinoilla on kovempaa kuin monilla muilla aloilla, ja nuorten voi olla vaikea saada kiinni ensimmäisestä oman alan työpaikasta.

Kautta Dinglen historian juuri nuoret x- ja y-sukupolvien edustajat ovat olleet keskeisessä roolissa Dinglen menestystarinan rakentamisessa. Maaliskuussa polkaistiin ensimmäistä kertaa käyntiin Dingle Trainee -ohjelma. Dinglen harjoitteluohjelma on uusi väylä nuorille päästä kiinni markkinointi- ja mainosalan työtehtäviin. Puoli vuotta kestävän trainee-jakson aikana harjoittelijat pääsevät käsiksi oikeisiin asiakkuuksiin, haastavat omia rajojaan sekä oppivat uutta digitaalisen markkinointiviestinnän ammattilaisilta.

“Dinglellä on ollut harjoittelijoita ennenkin, mutta nyt luodaan päämäärätietoisesti uutta trainee-tapaa, joka hyödyttäisi mahdollisimman paljon sekä harjoittelijaa, että heidän kollegoitaan. Harjoittelijat ovat tässä konseptointityössä nyt avainasemassa”, Dinglen sisältötiimin esinainen Stina Varkkola kertoo.

Elina Laaksonen ja minä, Joel Hokkanen, olemme maaliskuussa aloittaneet uudet Dingle Trainee’t. Elina työskentelee media ja analytiikka -tiimissä ja oma roolini on sisältötiimissä. Elinalla on taskussaan maisterin tutkinto ympäristöalalta sekä työkokemusta jopa parista eri start-up -yrityksestä. Itse lähestyn liiketalouden opintojeni loppusuoraa ja olen kerännyt alan kokemusta muun muassa kouluni opiskelijoiden muodostamassa luovassa toimistossa sekä oman blogini parissa.

Minuun on tehnyt vaikutuksen Dinglen mahtava työkulttuuri, jollaiseen en ole ennen törmännyt. Ilmapiiri on todella innostava ja vapautunut. Tähän asti parasta on ollut se, että olen päässyt tutustumaan moniin todella erilaisiin asiakkuuksiin ja ideoimaan sisältöjä yhdessä tiimiläisten kanssa.

Ensimmäiset viikkomme harjoittelijoina ovat käynnistyneet vauhdikkaasti perehtyen moniin erilaisiin asiakkuuksiin ja hypäten mukaan myös käytännön tekemiseen.

“Muun tiimini opastuksella olen heti päässyt suunnittelemaan ja toteuttamaan monimuotoisia mainoskampanjoita sosiaalisessa mediassa, ja jälkikäteen myös raportoimaan niiden onnistumisista. On ollut hurjan mielenkiintoista nähdä, millaisilla ratkaisuilla asiakkaiden yksilöllisiin tarpeisiin pystytään vastaamaan”, Elina sanoo.

Intohimoinen ja utelias asenne digitaalista viestintää kohtaan on Dingle Trainee -ohjelman ytimessä. Jos olet kiinnostunut Dingle Trainee -ohjelmasta, pysy kuulolla, sillä tämä on ensimmäinen osa trainee-jakson etenemistä käsittelevää blogisarjaa. Täällä tiedotamme myös mahdollisten uusien trainee-jaksojen alkamisesta.

Kommentit 0

Subscribe to Email Updates