Somekanavissa tapahtuu tällä hetkellä jatkuvasti. Tähän blogiin olemme kasanneet ne kaikista mielenkiintoisimmat sekä yrityksiä eniten kutkuttavat uudistukset. Lukaise siis uutiset läpi, poimi parhaat ajatukset brändisi käyttöön, ja tilaa Somenews sähköpostiisi niin tiedät jatkossakin mitä eri kanavissa tapahtuu. 💪

Tilaa somenews

Sivusi voi pian liittyä Facebook-ryhmiin

Tämä uutinen lämmittää somemarkkinoijan sydäntä – Facebook nimittäin mahdollistaa yrityssivujen liittymisen osaksi ryhmiä.

Brändeille tämä tarkoittaa mahdollisuutta viestiä kuluttajien kanssa entistä intiimimmin. Sivusi kannattaa siis ehdottomasti hakeutua mukaan sellaisiin ryhmiin, joissa sen asiantuntijuus on aidosti kuluttajille hyödyksi. Tästä kertyy valtavasti arvoa sekä yritykselle että asiakkaalle, eli tätä tilaisuutta ei yhdenkään yrityksen kannata ohittaa olankohautuksella.

Valitettavasti kaikkiin ryhmiin sivusi tuskin pääsee mukaan jatkossakaan, sillä lopullinen päätös on ryhmän ylläpitäjällä. Ryhmän asetuksista voi tulevaisuudessa valita, saavatko yrityssivut lähettää kyseiseen ryhmään liittymispyyntöjä vai ei, ja kuten muidenkin jäsenten kanssa, ryhmän ylläpitäjillä on valta hyväksyä sekä hylätä heille saapuvat pyynnöt.

somenews_dingle_yrityssivut_fb-ryhmiin

Snapchat ja Amazon ne yhteen soppii…

Huhut muuttuvat todeksi! Kuten vinkkasimme jo heinäkuun Somenewsissä, Snapchat liittoutuu palvelujätti Amazonin kanssa ja julkaisee ominaisuuden, jonka avulla kuluttaja voi sovelluksen kameraa hyödyntämällä jäljittää näkemänsä tuotteen ja ostaa sen Amazonista.

Pinterest Lensin toiminnallisuuksia jäljittelevä ominaisuus on todella helppokäyttöinen: Osoittamalla tuotetta taikka viivakoodia Snapchatin kameralla, ja painamalla näyttöä pitkään, etsii sovellus vastaavan tuotteen Amazonin tuotelistoilta ja ohjaa kuluttajan verkkokauppaan tekemään ostoksen.

Sori Pinterest, isomman yhteistyökumppanin kaapannut Snapchat taitaa tällä kertaa vetää pidemmän korren tässä kisassa.

somenews_dingle_snapchat_linssi

Entistä tehokkaampaa vaikuttajamarkkinointia Pinterestissä

Pinterestkään ei jää toimettomaksi, sillä kuvapalvelu avasi sisältömarkkinoinnin rajapintatyökalunsa kolmansille osapuolille. Brändien ja vaikuttajien yhteistyö palvelussa on jatkossa siis paljon helpompaa.

Uudistuksen myötä yritykset nimittäin pääsevät näkemään reaaliaikaista avainstatistiikkaa vaikuttajista, eikä heidän tarvitse enää arvailla, kuka olisi oikea henkilö juuri heidän yleisönsä tavoittamiseen. Näin vaikuttajat ja yritykset löytävät toisensa helpommin, ja pääsevät tekemään yhteistyötä aiempaa tehokkaammin.

Panostus on Pinterestin kannalta järkevä, sillä heidän tekemänsä tutkimuksen mukaan vaikuttajamarkkinointi palvelussa on todella tehokasta: 92 % vaikuttajien kanssa yhteistyötä tehneistä markkinoijista on saavuttanut positiivisia tuloksia.

somenews_dingle_instagram_hastags


Piilohashtagit Instagramiin

Mitä jos tulevaisuudessa voisit unohtaa hashtagit Instagram-kuviesi jakotekstejä kirjoittaessa ja tehdä sen ilman, että kuviesi näkyvyys kärsii? Pian se voi olla mahdollista, sillä SocialMediaToday vinkkaa Instagramin tuoreista testailuista, joissa tägit voi piilottaa kuvan lisäämisen yhteydessä.

Uudistuksen myötä voitaisiin sanoa hyvästi kilometrin mittaisille jakoteksteille sekä tägejä täynnä oleville ensimmäisille kommenteille.  Sormet ristiin että tämä tekstintuotannon ammattilaisten märkä unelma pääsisi käyttöön asti.

Tilaa somenews

Subscribe to Email Updates