Elokuussa tasapainotellaan kahden vuodenajan välillä: vielä ei ole syksy, mutta loppukuuta kohti mentäessä myös kesän taika haihtuu vähitellen. Valtaosa ihmisistä siirtyy tässä kuussa takaisin sorvin ääreen ja lomamoodista kohti arkea – myös sisältöjen suhteen.

Tässä blogissa tehdään katsaus siihen, miltä seuraava kuu näyttää sisällöntuottajan näkökulmasta. Jos siis tuskailet elokuun sisältöjen kanssa, voit ammentaa tästä inspiraatiota seuraavalle kuulle. Samalla suosittelen myös vilkaisemaan löytyisikö somekalenteristamme brändillesi ajankohtaisia aiheita, joista tuottaa kiinnostavaa sisältöä.

Lataa somekalenteri 2018

Näistä puhutaan elokuussa:

Elokuu tarjoaa runsaasti tekemistä, välillä jopa liikaakin. Koulu ja työ täyttävät taas arjen, mutta kesästä ja sen tarjoamista harvinaisista herkuista ei tekisi mieli vielä luopua. Monen kohdalla vapaaillat täyttyvät kuntoilusta, ostoksilla ravaamisesta sekä kesän ruokien kokkailusta ja pakastamisesta.

Sisällöntuottajalle tämä on otollista aikaa, sillä kiireen myötä brändit voivat tarjota seuraajilleen lisäarvoa ja helpottaa töihin paluuta sekä arkea erilaisten vinkkien avulla. 

Elokuussa:

  • Palataan kesälomalta töihin ja kouluun.
  • Karistetaan kertyneitä kesäkiloja salilla ja lenkkipoluilla.
  • Päivitetään kännykkäliittymät.
  • Ostetaan koulutarvikkeita.
  • Säilötään kesän herkkuja mehustamalla ja pakastamalla.
  • Metsästetään paksumpia palttoita. 

Random facts:

  • 6.8.1991: World Wide Web avattiin, ja harvan sitä vielä tietämättä, maailma alkoi hiljalleen mullistua.
  • 13.8.1942: Bambi-elokuva sai ensi-iltansa.
  • 15.8.1961: Berliinin muurin rakentaminen alkoi.
  • 15.8.2015: Suomen toinen TubeCon järjestettiin.
  • 16.8.2008: Usain Bolt teki 100 metrin juoksun loppukilpailussa uuden maailmanennätyksen. Tasan vuotta myöhemmin, hän peittosi sen uudella ennätysajalla.
  • 20.8.2004: Flow Festival järjestettiin ensimmäistä kertaa.

Hyödyntäessäsi näitä vinkkejä kannattaa kuitenkin aina pitää mielessä brändisi tone-of-voice ja sen omaleimaisuus. Helpointa on, mikäli seuraat jo valmiiksi rakennettua strategiaa, johon voit vain poimia palasia näistä työkaluista.

Tässä vielä inspiraatioksi esimerkki K-Ruoalle tuottamastamme elokuisesta sisällöstä:

Screen Shot 2018-07-04 at 16.00.14

Kommentit 0

Subscribe to Email Updates

Subscribe to Email Updates