Marraskuussa julkaistun työnantajabrändilanseerauksen myötä päätimme kartoittaa, millä tasolla yrityksissä on määritetty muun muassa yrityskulttuuria ja työnantajalupausta sekä miten näitä ilmennetään viestinnässä. Loimme yritysten viestintä-, markkinointi- ja HR-osaajille pienimuotoisen kyselyn, jolla lähdimme selvittämään näiden tasoa. Mielenkiintoisena johtopäätösenä kyselystä selvisi esimerkiksi, että niissä yrityksissä joissa yrityskulttuuri on määritelty, kannustetaan työntekijöitä muita yrityksiä useammin osallistumaan yrityskulttuurin rakentamiseen sekä viestimään sisäisissä ja ulkoisissa kanavissa avoimesti.

Tästähän työnantajabrändäyksessäkin on lopulta kyse – yrityskulttuurista ja arvoista viestimisestä persoonallisella ja kohderyhmää kiinnostavalla tavalla. Kaiken pohjana on oltava yrityksen työntekijät, jotka toteuttavat kulttuuria ja välittävät sitä eteenpäin. Yrityksen tehtäväksi jää luoda puitteet ja tarjota työkalut viestintään sekä innostava ja osallistava ilmapiiri. Kiinnostava työnantajabrändi rakentuu aktiivisesta viestinnästä ja sisällöntuotannosta, jossa näkyy aito fiilis ja arki työpaikalla.

Oheisen e-kirjan myötä halusimme pureutua työnantajabrändäyksen juuriin: mitä yrityskulttuuri oikeastaan onkaan, mikä sen suhde sisäiseen viestintään on ja kuinka ulkoisella viestinnällä rakennetaan lopulta työnantajabrändiä. Mikäli nämä aiheet herättävät sinussakin kutkuttavaa kiinnostusta, pääset lataamaan oppaamme alla olevasta linkistä. Antoisia lukuhetkiä!

Lataa eBook

 

Kommentit 0

Subscribe to Email Updates

Subscribe to Email Updates