Foursquare on pitkään kasvattanut suosiotaan sosiaalisen median mobiilikäyttäjien keskuudessa. Yhä useammat palveluntarjoajat ovat myös täällä kotimaassamme huomanneet sen käyttäjät ja ryhtyneet tarjoamaan etuja lojaaleille kävijöilleen. Kasvava käyttäjämäärä saa yritykset kiinnostumaan palvelusta samalla tavalla kuin kasvava tarjouksien ja etujen määrä saa ihmiset kiinnostumaan Foursquaren käyttämisestä ja antaa erityisen syyn chekkailla kaupunkikierroksen ohella eri paikkoihin.

Aikaisemmin Foursquare on mahdollistanut etujen tarjoamisen chekkaajille eri kriteerein. Ensimmäisestä chekkauksestasi uuteen paikkaan voit saada alkuruoasta -50% alennuksen tai jos onnistut haalimaan 3 käyntiä viikossa, niin tiskiltä saat hakea ilmaisen limun. Omien etujen tarjoamiseen on siis vain luovuus rajana.

Foursquare on nyt ryhtynyt kahdella viimeaikaisella päivityksellään tarjoamaan toimintoja, jolla yritysten on mahdollista tiedottaa lojaaleille asiakkailleen uusista eduista tai muista asioista sekä parantaa näkyvyyttään uusien, vielä tuntemattomien potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa:

1) Local Updates
Tämä mahdollistaa entistä paremman olemassaolevien asiakkaiden tavoittamisen. Siis niiden käyttäjien, jotka ovat joko chekanneet paikkaan tai tykänneet siitä. Näille henkilöille on mahdollista kohdistaa päivityksiä, jotka voivat olla kuvia, uutisia tapahtumista tai ilmoituksia uusista päivän tarjouksista. You name it. Päivitykset tulevat korostettuna näkyviin käyttäjien "Explore" -osiossa.

2) Promoted Updates
Promoted Updates mahdollistaa kaikkien lähialueen Foursquare -käyttäjien tavoittamisen, jotka saattavat olla kiinnostuneita sinun liikkeestäsi. Tämä toteutuu siten, että "Explore" -osiossa hakutulosten kärkeen nostetaan mainostajan korostettu päivitys. Tässäkin on otettu huomioon se, että nämä päivitykset pyritään näyttämään vain mahdollisimman potentiaalisille uusille asiakkaille. Niin kuin eräs bloggaaja sanoi "basically it’s Adwords for Foursquare."

Nämä ovat ensimmäisiä askelia Foursquaren Googleentumiselle ja toisaalta monipuolisemmalle kaupalliselle hyödyntämiselle. Promoted Updates -mahdollisuus on tällä hetkellä vasta rajatun brändi- ja yritysjoukon käytössä, ennen kuin ne tuodaan kaikkien yritysten saataville. Foursquare on lähtenyt tällä tietoa tämän yhteydessä myös kokeilemaan klikkiperusteista hinnoittelua mainoksilleen, joten yritykset maksavat vain siitä kun jotain tapahtuu.

Lue lisää Foursquaren blogista

Subscribe to Email Updates