Liiketoiminnan onnistumisen kannalta on olennaista, että asiakkaamme puhuvat meistä positiivisia asioita. Positiivinen palaute on erityisen tärkeää kun asiakkaat käyttävät sosiaalista mediaa. Yksi, joko positiivinen tai negatiivinen julkaisu, tavoittaa satoja tai tuhansia ihmisiä. Ennen vanhaan piti olla vähintääkin julkkis saadakseen vastaavaa näkyvyyttä.

Kuuntelemalla mitä asiakkaat kertovat ja jakavat brändistä sosiaalisessa mediassa, yritys saa olennaista tietoa asiakaslähtöisen markkinoinnin sekä tuotekehityksen suunnittelua varten.

Perinteikäs kellobrändi Rolex liittyi sosiaaliseen mediaan vasta 2012, kun he olivat varmoja miksi ja miten he siellä toimisivat. Rolex kertoo, että he kuuntelevat jatkuvasti mitä heistä puhutaan sekä omissa että muiden kanavissa. Viime vuonna Rolex havaitsi, että ihmiset halusivat ymmärtää paremmin kellojen yksityiskohtia.

Tämän pohjalta Rolex muovasi sisältöjään ja yksi ensimmäisistä julkaisuista, mitä he kuuntelujakson jälkeen julkaisivat rikkoi aikaisempien sisältöjen ennätyksiä keräämällä enemmän keskustelua ja näkyvyyttä ilman suurempaa mediapanostusta.

Tässä on yksi hyvä esimerkki Rolexin sisällöstä:

Facebook_rolex

Vaikka Rolex haluaa tehdä hyvin toimivaa sisältöä sosiaalisessa mediassa, heidän tärkein tavoitteensa on ymmärtää asiakkaitaan paremmin tulevaisuuden menestyksen varmistamiseksi. Sosiaalinen media on heille se väylä, jolla he ovat saaneet yhteyden brändiuskollisiin kuluttajiin.

Avain heidän menestykseensä on tarkka suunnittelu. Rolex edustaa tarkkuutta, englanniksi “precision”. He haluavat onnistua brändin mukaisesti, eli toteuttaa ja suunnitella erittäin tarkasti toimintaansa. Tästä johtuen heillä on myös korkeimmat engagement-luvut sosiaalisessa mediassa luksusbrändien keskuudessa.

Alkuperäinen artikkeli löytyi Mashablelta: Rolex: How a 109-Year-Old brand thrives in the digital age.

Subscribe to Email Updates