Liian usein yritykset yrittävät markkinoida väkisin OSTA MEILTÄ -viesteillä. Markkinoinnin ja viestinnän jatkuvasta tekemisestä usein puuttuu syy MIKSI meidän pitäisi juuri kyseiseltä toimijalta ostaa.  Tottakai yrityksen toiminnan tulisi aina olla tavoitteellista ja tavalla tai toisella, joko välittömästi tai pidemmällä aikavälillä, vaikuttaa positiivisesti toimenpiteillään myyntiin.

Kaikki tekeminen elämässä on helpompaa kun motivaatio ja ymmärrys miksi teemme jotain on vahvalla pohjalla. Hyviä esimerkkejä Starbucks, Zappos, Apple. Ymmärtämällä ja viestimällä organisaation arvoista ja missiosta sytytetään sekä työntekijät että asiakkaat toimimaan.

why-how-what

Kaikki lähtee siitä, että ymmärrämme itsemme tarpeeksi hyvin. Loput on vaan tekemistä.

Steve Jobsin mielestä arvot ovat markkinoinnissa keskeisessä roolissa. Hän oli mies joka inhosi sanaa "markkinointi", silti hänet nähtiin markkinoinnin johtavana tekijänä.

”For me marketing is about values. This is a very noisy world and were not going to get a chance to get people to remember much about us. So we have to be very clear about what we want them to know about us.” – Steve Jobs

Markkinointi on onnistunutta kun vaikutetaan tunteisiin. Yksinkertaistamalla miksi brändi on olemassa tässä maailmassa, mikä yrityksen arvomaailma on, rakentaa pohjan kaikelle toiminnalle. Se MITÄ yritys tekee on yleensä helppo ymmärtää, joten siihen on turha keskittyä.

Coca-Colan kohdalla minulle tulee esimerkiksi ensimmäisenä mieleen – ”Refresh the world” ja ”Happiness”.

Kuinka monella on kyky kiteyttää oma tekeminen muutamaan sanaan? Mistä on kyse oman brändin kohdalla? Miten muutatte maailmaa ja miksi juuri teiltä pitäisi ostaa?

On helpompi paiskia hommia kun tietää tarkalleen miksi viedään brändiä eteenpäin ja tämän seurauksen asiakkaan on helpompi ostaa juuri teiltä.

 

Subscribe to Email Updates