Kaikki tietävät, mitä voittaminen on, mutta siihen pääsemisestä on monia mielipiteitä. Kun puhutaan voittamisesta markkinoinnissa, niin vastaus vaihtuu riippuen siitä, keneltä kysytään.

Mainosmies uskoo luovaan tarinankerrontaan. Tarinan voimalla kasvatetaan myyntiä.

Mediamies kertoo, että tällä mediapanostuksella taatusti tavoitetaan tarpeeksi kohderyhmää, jotta myynti kasvaa. Optimaalinen peitto tuottaa myyntiä.

Digimies haluaa kohdistaa, optimoida ja AB-testata taktiset viestit. Hän laskee jokaisen euron, joka tulee kassaan, ja visualisoi myyntiputken täydellisesti.

Ketä kuuntelet?

Blog_jan-2

Ei ole yhtä vastausta. Jokaisella yrityksellä on omat haasteensa ja omat ratkaisunsa kasvuun tai voittoon. Toimialat ja pelikentät tuovat kaikki omat haasteensa.

Jääkiekossakaan parhaat hyökkääjät eivät korvaa heikkoa puolustusta, sillä omissa soi nopeasti. Siksi paras markkinointi on yhdistelmä data-ymmärrystä, luovaa viestintää, median ostamisen optimointia ja taktisia toimenpiteitä. Puutetta luovassa tarinankerronnasta ei korvata järjettömän suurella mediabudjetilla, eikä toisaalta pelkkä hyvä idea riitä.

Liiketoimintaympäristö on kuitenkin muuttunut enemmän kuin vaikkapa jääkiekko. Siksi kokoonpanon uudelleenorganisointi ja pelikuntoon ravistaminen vaatii pelikirjan päivittämistä.

Oikean tasapainon kentälliseen löytää kuitenkin useimmiten luovuuden, analyyttisyyden ja teknologian yhdistelmästä.

Subscribe to Email Updates