Oletko koskaan kuullut sanontaa: "Jos yritystä ei löydy verkosta, sitä ei ole olemassa.”?

Nettisivuilla on ollut jo pitkään merkittävä rooli markkinoinnissa ja uusasiakashankinnassa. Siksi rahaa käytetään huomattava summa hyvän sivun rakentamiseen. Mutta mikä on hyvän sivun merkitys jos sivulle ei saada riittävästi kävijöitä?

Nettisivu voi oikein suunniteltuna tarjota sinulle selvän kilpailuedun. Tässä muutamia ajatuksia nettisivun roolittamiseen kasvavassa liiketoiminnassa.

1. Tee nettisivuistasi materiaalikeskus.

Mieti mitä tulevat asiakkaasi haluaisivat mahdolliselta toimittajalta tietää. Mieti myös mitä kysymyksiä heillä on toimialaan liittyen. Rakenna sivusi vastauksien pohjalta sen mukaisesti, että sivuistasi tulee asiakkaalle tärkeä informaatiolähde. Dominoi kilpailijoitasi juuri arvokkaan sisällön ja tiedon myötä.

Älä siis tyydy pelkkiin perustietoihin vaan rakenna sen ympärille strategia, jolla tuotat muuttuvaa ja uusiutuvaa sisältöä. Tämä onnistuu vaikka blogin avulla. Tällöin asiakkailla on syy tulla takaisin viikoittain. Voit ohjata heidän käyttäytymistään linkittämällä blogeja keskenään tai kuvaamalla ongelmaa, johon sinulla on ratkaisu, tai jonka olet jo aikaisemmin ratkaissut

2. Integroi

Liian monet yritykset lokeroivat verkon kohtaamispisteet vain tiettyy tarkoitukseen. Sen sijaan, että lokeroit ja mietit kanavalähtöisesti, vaihda ajatumallisi asiakas- ja keskustelulähtöiseksi malliksi.

Käytännössä tämä tarkoittaa osallistumista ja osallistamista keskusteluun. Materiaalien cross-platform -tyyliseen jakamiseen kohdennetuilla ja käyttäjäsopivilla viesteillä sekä selkeän taustalla toimivan rakenteen ja roolituksen.

Tee esimerkiksi näin. Kun kirjoitat blogin, mieti tekstin pohjalta vaikka muutama asiallinen twiitti, jolla tavoitat asiakkaasi Twitteristä. Tee myös blogin pohjalta videoblogi, jossa pureudut syvemmälle aiheeseen tai, vaihtoehtoisesti, syvennyt yhteen blogissa käytyyn kohtaan tarkemmin. Ota nyt vaikka prosessista vielä kuva omaan Instagramiisi. Voit päivittää oman blogisi Facebookiin kysyen mistä seuraavassa blogissa pitäisi puhua.

3. Linkkiverkoston kasvattaminen

Yksi tärkeimmistä sosiaalisen median tarkoituksista on materiaalin jakaminen samanmielisten ihmisten välillä. Siksi materiaalin luominen ja sen jakaminen on mahdottoman hyvä tapa kasvattaa näkyvyyttäsi muun muassa hakukoneissa.

Miten enemmän materiaalia tuotat, sitä enemmän oman sivustosi liikenne kasvaa. Jokaisen some-julkaisun myötä luot linkkejä, jotka Google voi indeksoida. Tämä luonnollisesti auttaa sinua haalimaan parempia hakutuloksia.

Tässä kohtaa mainittakoon myös se, että ole huolellinen tuotettavan materiaalin suhteen. Älä siis luo vaan luomisen ilosta, vaan todella keskity tuottamaan hyvää ja rikasta materiaalia joka kiinnostaa asiakastasi.

Toivottavasti vinkit tuovat helpotusta luomisen tuskaan, ja jos sinulla on lisättävää, kommentoi alle!


[Tweet "Yrityksen nettisivut - sisältöpankki vai haamukaupunki?"]

Subscribe to Email Updates