Aller Media Oy on ostanut Suomen suurimman sosiaalisen median asiantuntijayrityksen Dinglen koko osakekannan. Dinglestä tulee kaupan myötä Allerin tytäryritys. Aller laajentuu samalla media- ja markkinointiyhtiöksi, joka modernin aikakauslehtitoiminnan ja digitaalisten sisältöjen lisäksi tarjoaa yrityksille digitalisoitumisen ja sosiaalisen median kaikki palvelut.

Yrityskauppa vahvistaa Allerin strategiaa olla Suomen sosiaalisin yritys ja auttaa Dingleä palvelemaan asiakkaitaan entistä laaja-alaisemmin ja kansainvälistymään. Kaupan seurauksena Allerista tulee edelläkävijä median tulonjakomuodostuksen murroksessa sekä sosiaalisessa liiketoiminnassa.

"Tulevaisuutemme on digitaalinen ja sosiaalinen. Meillä on selkeä visio ja suunta, siksi uskallamme nyt investoida Suomeen. Erottauduimme jo aiemmin sillä, että aikakauslehtibrändien lisäksi omistamme Suomen suurimman yhteisömedian Suomi24:n. Tämän yrityskaupan seurauksena laajennamme osaamistamme kaikkiin muihinkin sosiaalisiin medioihin ja autamme yrityksiä palvelemaan asiakkaitaan paremmin verkossa”, kertoo Allerin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

Viisi vuotta sitten perustettu Dingle on auttanut jo yli sataa suomalaista brändiä liiketoiminnan digitaalisessa muutosvaiheessa sekä ansaitun että yrityksen oman median strategiassa ja toteutuksessa.

Dingle toimii kaupan jälkeen yhä erillisenä yrityksenä ja omalla nimellään sekä jatkaa omaa liiketoimintaansa osana Alleria.Juho Jokinen jatkaa Dinglen toimitusjohtajana. Dinglen hallituksen puheenjohtajana aloittaa Allerin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

”Kaupan myötä Dingle saa käyttöönsä suuren mediatalon sisältö- ja mediaosaamista. Dingle ja Aller voivat yhdessä tarjota entistä laajempia kokonaisuuksia. Tämä on huikea mahdollisuus molemmille yrityksille ja ennen kaikkea asiakkaille, jotka saavat nyt kumppanikseen pohjoismaiden sisältömarkkinoinnin ykkösen”, sanoo Dinglen perustaja ja toimitusjohtaja Juho Jokinen.

Allerilla on neljä liiketoimintayksikköä (1.10.2014 alkaen): Aikakausmedia (Kuluttajamyynti), Mediamyynti, Digitaaliset palvelut sekä Markkinointipalvelut. Dingle kuuluu uuteen Markkinointipalvelut -yksikköön.

Dingle on rohkeasti kasvavalle ja Suomeen investoivalle Allerille jo toinen yrityskauppa tämän vuoden aikana. Alkuvuodesta Aller osti Bonnierin Suomen aikakauslehdet ja perusti AllerIdeas-sisältömarkkinointiyksikön. Aller on kasvattanut liikevaihtoaan tällä tilikaudella noin 6 prosenttia. Dinglen hankinnan oletetaan lisäävän Allerin liikevaihtoa ensi tilikaudella noin 7 – 10 prosenttia.
Aller tulee parantamaan tulostaan viime vuodesta oleellisesti. Yrityskaupan jälkeen Aller työllistää Suomessa yli 300 työntekijää.

Lisätietoja: Viestintäpäällikkö Eveliina Nera, Aller Media Oy 044 0203622

Aller Media Oy on innovatiivinen ja moderni media- markkinointipalvelutalo, joka on tunnettu vahvoista brändeistään. Uskomme vapaaseen sanaan, tiedon avoimuuteen ja vuorovaikutukseen. Aller Median ydinosaamista ovat viihde, lifestyle, digitaaliset mediakonseptit, sosiaalinen liiketoiminta ja sen kehittäminen. Vision ja uudistumiskyvyn ansiosta Aller Medialla on vahva markkina-asema. Aller tuottaa Suomen himotuimmat aikakausbrändit. Allerin tunnetuimmat tuotemerkit ovat Seiska, Katso, Oma Aika, ELLE, Olivia, Costume, Koti ja keittiö, Divaani, Fit, TOPModel, Suomi24 ja All Over Press. Yritys työllistää Suomessa noin 280 henkilöä. www.aller.fi

Dingle Oy on Pohjoismaiden suurin sosiaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys, joka tarjoaa yritysjohdon, myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun konsultointipalveluja mahdollistaakseen digitaalisuuden hyödyt yritysten liiketoiminnassa. Dinglen ydinosaamisaluetta ovat sosiaalisen median käytön strateginen suunnittelu, prosessikonsultointi, konseptisuunnittelu sekä sisällön ja tekniikan tuotanto. Dingle perustettiin vuonna 2009. Toimintansa aikana yritys on ollut suunnittelemassa ja toteuttamassa yli sadan suomalaisbrändin digitaalista liiketoimintaa. Viime vuonna Dinglen liikevaihto kasvoi 58 prosenttia yli 2,7 miljoonaan euroon. Dinglen Helsingin ja Tukholman konttoreilla työskentelee yhteensä noin 40 sosiaalisen median asiantuntijaa. www.dingle.fi

Subscribe to Email Updates