Mielestäni Volvo ymmärtää autobrändeistä ehkä parhaiten mistä on kyse markkinoinnissa. Tämä on toki minun subjektiivinen näkökulmani, mutta toivottavasti se tarjoaa ajateltavaa.

Turvallisuus on yksi Volvon tärkeimmistä ominaisuuksista. Luotan siihen, että heidän tuotteensa on kunnossa. Kaverini vanhemmat sisarukset olivat 90-luvulla Volvossaan erittäin pahassa onnettomuudessa ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä heidän olisi pitänyt menehtyä, mutta pysyivät hengissä, kiitos Volvon. Perhe on siitä lähtien päättänyt ostaa vaan Volvoa.

Turvallisuus on yksi tärkeimmistä teemoista ja minusta tuntuu, että se on aina tavalla tai toisella mukana Volvon tekemisessä.

Tässä kolme parasta videota, mitä Volvosta olen löytänyt:

Tässä korostuu perhe ja turvallisuus. Tarkoituksena on sytyttää urheiluihminen ja isänmaallinen ruotsalainen. Harmi kuitenkin, että samanlaista fiilistä on vaikeampi tuottaa jos ei tunne ruotsinkieltä tai Ruotsin kansallislaulua.

Elä enemmän. Lapsesta aikuisuuteen.

Onko tällä niin paljon auton kanssa tekemistä? Joku voisi sanoa, että ei ole. Toinen taas, että tunne on kaikki kaikessa kun puhutaan autoista.

Itseäni harmittaa kun monella brändillä ja yrityksellä mainonnan linjaukset muuttuvat kun oma kilpailuetu ja ydinosaaminen ei ole tiedossa. Sen takia heilutaan vuodesta toiseen kun kukkakeppi ja asiakkaat eivät pysy perässä. Volvo tietää mitä se on ja se näkyy heidän tekemisessään vuodesta toiseen.

Subscribe to Email Updates