Digitaalinen minglaus tai englanniksi digital mingling tarkoittaa, että vuorovaikutus ihmisten kesken tapahtuu keskustelevassa verkossa eli sosiaalisessa mediassa. Se, mikä on mielenkiintoista, on että yrityksetkin keskustelevat julkisesti keskenään. Tämä ilmiö ei ole uusi asia, mutta julkinen digitaalinen keskustelu on.

Tässä alla esimerkki BMW:n ja Audin nokittelusta. Keskustelua ja kilpailua käytiin ulkomainonnan kautta.

audi-check-yourself

(http://www.autointhenews.com/wp-content/uploads/2010/04/audi-check-yourself.jpg)

BMW:n ja Audin hauska taistelu tuli taatusti kalliiksi, mutta molemmat ansaitsivat medianäkyvyyttä tempauksestaan. Miltäkökän tämä olisi näyttänyt, jos taistelu oltaisiin käyty pelkästään verkossa?

Digitaalisen minglauksen esimerkit

Tässä muutama esimerkki, miten brändit keskustelevat Twitterissä keskenään ja nostavat sen myötä omaa näkyvyyttään uudelle tasolle.

nhl digital mingling

 

digital mingling taco bell old spice

Median ostamisesta siirryttään oman mediatilan luomiseen

Coca-Cola käyttää jo enemmän rahaa omien sisältöjen luomiseen kuin TV-mainontaan. Digitaalinen minglaus asiakkaiden ja muiden yritysten kanssa verkossa lasketaan tähän sisältöjen luomisen kategoriaan.

Digitaalista minglausta nähdään entistä enemmän, kun brändien on löydettävä oikea tapa tulla näkyväksi uuden median ajassa. Jotta tämä on mahdollista, on päästettävä kontrollista irti ja luottaa siihen, että markkinointi tai viestintä hoitaa tehtävänsä mallikkaasti. Tämä on riski ja myös iso mahdollisuus.

Riskitasoa alentaa merkittävästi konkreettisten ohjeistusten tekeminen. Tämän lisäksi on luotava helposti ymmärrettäviä konsepteja. Näihin panostamalla luot brändillesi mahdollisuuden ansaita mediatilaa digitaalisen minglauksen avulla.

Subscribe to Email Updates