2015 on bränditoimitusten vuosi. Sen on pakko olla, koska kanavavalikoima kasvaa jatkuvasti eikä minkään yrityksen resurssit riitä ylläpitämään omaa vastuuhenkilöä jokaista uutta kanavaa varten.

Eikä se ole järkevääkään. Miksi asiakaslehden toimittaja kävisi tekemässä haastattelun, mistä ei tuoteta lainkaan Twitter-sisältöä? Tai miksi TV-mainokseen tehtävä video kuvataan eri porukalla eri aikaan, kuin samaan kamppanjaan liittyvät still-kuvat printtiin ja/tai sosiaaliseen mediaan?

Kun kaikki sisällöt suunnitellaan saman pöydän ääressä, pysyy markkinointi linjassa asiakaslehdestä verkkosivuille ja mobiiliapplikaatioosta telkkariin. Samalla keskitetty sisällöntuotanto pienentää kustannuksia. Samalla kun kuvataan TV-mainosta, otetaan toisen median tarvitsemat still-kuvat ja julkaistaan sosiaaliseen mediaan kulissien takaista materiaalia. Tai asiakaslehden artikkelista tehdään samalla kertaa versiot verkkosivuille, sähköpostin uutiskirjeeseen, mobiiliapplikaatioon ja 12 copyä eri sosiaalisiin medioihin.

brand desk

Eihän tämä mitenkään uutta ole. Intergroidusta markkinoinnista on puhuttu jo useampi vuosikymmen. Mutta kanavien lukumäärän räjähtäessä käsiin integroitu markkinointi on muututtava filosofiasta organisaatiorakenteeksi.

Subscribe to Email Updates