Instagram on toistaiseksi miellyttänyt ainakin allekirjoittanutta simppelillä, kronologisessa järjestyksessä päivittyvällä syötteellään. Tänään julkaistut päivitykset tuovat tähän kuitenkin muutoksen, sekä hyvässä että pahassa, sillä Instagram-mainonta on rantautunut myös Eurooppaan.


Mainonta Instagramissa on toki ollut mahdollista jo yli vuoden verran harvoille ja valituille suuremmille brändeille. Nämä kampanjat on tosin kohdennettu lähinnä USA:n käyttäjille ja suunniteltu tiiviissä yhteistyössä brändien ja Instagramin välillä.


Kohdennus mm. Saksaan on jo mahdollista.
Kohdennus mm. Saksaan on jo mahdollista.



Tässä vaiheessa lienee hyvä pysähtyä miettimään millaisia mahdollisuuksia IG-mainonta tuo etenkin visuaalisille brändeille suoran myynnin generoimiseen.


Pilottikampanjoiden erinomaisista tuloksista huolimatta uskoisin, että Instagramin omistautunut käyttäjäkunta ei purematta niele syötteisiinsä ilmestyviä mainoksia. Toisaalta mainonta hyvin tehtynä tuo mukanaan upean mahdollisuuden yhdistää brändi ja siitä aidosti kiinnostunut instaaja. Suosittelisin siis välttämään hosumista ja suunnittelemaan kampanjan, kohdennuksen ja ennen kaikkea kanavan luontesta johtuen visuaalisen sisällön tarkkaan ennen julkaisua.


Jos koet, että voisimme olla avuksi mainonnan suunnittelussa ja toteutuksessa, niin otahan yhteyttä: visa.vartiainen@dingle.fi

Update 9.9.2015: Instagram-mainonnan kohdentaminen Suomeen avautuu 30.9.2015

Subscribe to Email Updates