Santeri kirjoitteli viime viikolla taktisesta ottelumainonnasta: Vinkkejä dynaamiseen ottelumainontaan.
Aiheeseen sujuvasti liittyen puhutaanpa nyt hetki siitä mehukkaasta sisällöstä, joka tukee tätä lipunmyyntiin tähtäävää konvertoivaa mainontaa.

Tapahtumamarkkinoinnissa tiedetään, että tapahtumasta puhuminen täytyy aloittaa reilusti ennen tapahtumaa. Otteluohjelman ja lippujen myynnistä puhumisen lisäksi urheilutapahtumalle kannattaa luoda myös sisällöllinen elinkaari; mielenkiintoinen sisältö hyvissä ajoin ennen tapahtumaa nostaa pelin ajoissa ihmisten mieliin. Pelkkä toitottaminen lipun ostamisesta alkaa lopulta puuduttaa ja ärsyttää, mutta lisäarvon tarjoaminen fania aidosti kiinnostavalla sisällöllä pitää matsin sopivasti takaraivossa, ja johtaa oikealla hetkellä myös lipun ostoon. Toki yhdellä julkaisulla voi myös tuoda esiin molemmat tarkoitusperät: hauskaa sisältöä treenikentältä yhdistettynä muistutukseen seuraavasta pelistä: "Formose Mendy ja Atom letkeällä päällä tämänpäiväisissä harjoituksissa. Seuraava matsi sunnuntaina klo 16 RoPSia vastaan, joko on lippu hankittuna?"

 

Formose Mendy ja Atom letkeällä päällä tämänpäiväisissä harjoituksissa. Seuraava matsi sunnuntaina klo 16 RoPSia vastaan, joko on lippu hankittuna? #HJK

Posted by HJK on Thursday, September 17, 2015

 

Mestarien Liigan pudotuspelit ovat futisfaneille kevään kohokohtia, ja niistä kannattaa repiä kaikki irti. Chelsea ja PSG näyttivät viime vuonna yhdessä mallia, kuinka nostetaan pelifiilistä jo hyvissä ajoin ennen tapahtumaa. Hauska ja sopivan provokatiivinen kuvakonsepti herätti fanit liekkeihin jo kauan ennen alkuvihellystä.

Chelsea Football Club, Can you do this ?#PARISCHAMPIONSDREAM

Posted by PSG - Paris Saint-Germain on Tuesday, April 1, 2014

 

Thanks for the message PSG - Paris Saint-Germain - can you do this though? #CFC

Posted by Chelsea Football Club on Tuesday, April 1, 2014

 

Ja naljailu jatkui välittömästi pelin jälkeen. Chelsea hävisi ensimmäisen osa-ottelun Pariisissa, ja kotiinviemisiksi Lontoon kisaturistelle ei jäänyt yhtään pistettä.

 

Pariisin turistialueen vaihtoehtoisia matkamuistoja nerokkaasti suositteleva kuva julkaistiin minuuteissa pelin jälkeen, joten taustalla on vankka sisällöntuotanto ja -konseptointiprosessi.

Toki pelipäivänä viimeistään kannattaa potkaista homma kunnolla käyntiin. IFK näyttää mallia persoonallisesta tavasta julkistaa kokoonpanot. Nätti visuaalinen julkaisu tuottaa aivan toisen määrän jakoja kuin perinteinen ja tylsä kirjallinen pelaajaluettelo:

Showtime kello 17:00. Ole messissä.

Posted by IFK Helsinki on Saturday, September 26, 2015

 

Itse pelin aikana tunteet ovat faneilla aina pinnassa! Tunteisiin kannattaa kiinnittyä, eikä jättää some-raportointia pelkkään tulokseen tai puoliaikatilanteeseen. Jokainen maali on hetkenä arvokas. Ja ilmaisen näkyvyyden kannalta vielä arvokkaampi, jos sitä fiilistellään vahvalla jatkuvalla kuvakonseptilla.

 

MAALI! Arajuuri tasoittaa tilanteeksi 1-1.

Posted by Huuhkajat on Sunday, October 11, 2015

 

Ei muuta kun jatketaan freesillä otteella seuraaviin karsintoihin!

Subscribe to Email Updates