Sosiaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Dingle on aloittanut yhteistyön kotimaisen TeamUp-yhteisön kanssa. Yhteistyön tavoitteena on nostaa sponsoroinnin merkityksellisyyttä Suomessa niin sponsorointikohteiden kuin yritystenkin näkökulmasta.

"Perustimme fanitusyhteisö TeamUpin, koska näimme valtavan hyödyntämättömän potentiaalin sponsoroinnin aktivoinnissa sosiaalisen median keinoin. Kombinoimme kaksi asiaa: kaikkein tehokkaimman keinon vahvistaa yrityksen brändiä vaikuttamalla ihmisten tunteisiin (sponsorointi), ja parhaan tavan olla yhteydessä yrityksen kohderyhmään (sosiaalinen media). Nämä kaksi vain eivät olleet kohdanneet aiemmin.", TeamUpin operatiivinen johtaja Kimmo Kivirauma kertoo.

"Kun sponsorointi tuodaan oikealla tavalla esille, vastaanotto on huikeaa. Tulokset ovatkin yllättäneet kaikki: poikkeuksetta 40-90% urheilijoiden ja urheilujoukkueiden faneista on TeamUpissa alkanut fanittamaan myös itse sponsoria. Kymmenet fanit ovat myös spontaanisti kannustaneet sponsoria. Mikä voisi olla upeampi tunne kuin saada sellaista palautetta asiakkailtaan? Sponsori onkin parhaimmillaan se, joka parantaa fanikokemusta.", Kivirauma jatkaa.

Dinglen asiakasjohtaja Heikki Pohjosen mukaan TeamUp - alusta tuo sponsoroinnille uuden roolin markkinointivalikossa tehden siitä entistä tuloksellisempaa.

“Sponsoroinnin perussopimuksen pitäisi olla vasta lähtötilanne sille, mitä kaikkea yhteistyöstä saadaan irti. Sponsoroinnista saadaan paljon enemmän hyötyjä, jos muistetaan kolme tärkeää asiaa: Sopimuksen hyödyntämiselle oma budjetti, kommunikointisuunnitelma ja jatkuva keskustelu fanien kanssa sisällön avulla”, Pohjonen kertoo.

“Sosiaalisen median potentiaali sponsoroinnin hyötyjen parantamisessa on valtava. Meillä on joka päivä mahdollisuus luoda keskustelua fanien kanssa heidän rakastamansa aiheen ympärille. TeamUpin avulla yritykset voivat aidosti aktivoida ja palkita faneja sekä luoda samalla konkreettisia myyntituloksia. Tuottamalla yhdessä enemmän mielenkiintoista sisältöä voimme nostaa suomalaista urheilua ja kulttuuria uudelle tasolle.”, Pohjonen jatkaa.

 

Lisätietoa:

Heikki Pohjonen

Asiakasjohtaja

050 5635537

Dingle Oy

 

Kimmo Kivirauma

Operatiivinen johtaja

040 7390239

TeamUp Oy

 

Dingle on Pohjoismaiden suurin sosiaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys, joka tarjoaa yritysjohdon, myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun konsultointipalveluja mahdollistaakseen digitaalisuuden hyödyt yritysten liiketoiminnassa. Dinglen ydinosaamisaluetta ovat sosiaalisen median käytön strateginen suunnittelu, prosessikonsultointi, konseptisuunnittelu sekä sisällön ja tekniikan tuotanto. Dingle perustettiin vuonna 2009. Toimintansa aikana yritys on ollut suunnittelemassa ja toteuttamassa yli sadan suomalaisbrändin digitaalista liiketoimintaa. Dinglen Helsingin ja Tukholman toimistoilla työskentelee yhteensä yli 50 sosiaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa. www.dingle.fi
TeamUp on mainoksista vapaa yhteisö, jossa innostavat ihmiset ja ilmiöt, heidän kannustavat faninsa, sekä mukana elävät sponsorinsa kohtaavat. TeamUpin avulla yritykset voivat vahvistaa brändiään ja muodostaa merkityksellisen yhteyden kaikkien sponsoroimiensa kohteiden faneihin. TeamUpissa on jo lähes 500 fanitettavaa kohdetta (urheilujoukkuetta, urheilijaa, muusikkoa, tapahtumaa, hyväntekeväisyysjärjestöä ym.) faneineen, sekä lähes 100 sponsoroivaa yritystä. TeamUpin perustivat Donna ja Kimmo Kivirauma vuonna 2012. TeamUpin visiona on tehdä maailmasta pienempi ja turvallisempi. Tämä on mahdollista yhteisten mielenkiinnon kohteiden, kuten urheilun, musiikin ja taiteen kautta. www.tmup.co.

Subscribe to Email Updates