Uusi vuosi, aika ja markkinointi - TBWA Digitalist Future Marketing Forum 2016 kerää yhteen rohkeat digitalistit, ennakoijat ja innovaattorit. Millaista on vaikuttava markkinointi vuonna 2016? 

 

 

Tapahtuman ohjelma ja aikataulu löytyvät täältä

Kello on yhdeksän.  TBWA Digitalist Future Marketing Forum 2016 on alkanut. Digitalistin perustaja ja pääsihteeri Ville Tolvanen saapuu lavalle yleisön aplodien saattelemana. Tunnelma on huikea.

On näkijöitä, tutkimuksia, markkinointicaseja. Pohtikaa sitä sanomaa rivien välissä.

- Ville Tolvanen

Suomen suurin digitalisaation kollektiivi on kokoontumassa ensimmäistä kertaa tänä vuonna. Kumppanit saapuvat lavalle ja pohtivat heidän omaa missiotaan digitalisuuden ja digitalist - yhteisön jäsenenä.

 

Brand innovation in communications, Case NISSAN Controller, Steve Brown, TBWA

TBWA:n sisältöjohtajan Steve Brownin puhuu Digitalisteille brändi-innovaatioista. Hän kertoo uudesta casesta, Nissan Controller, jonka hän kiteyttää kahteen sanaan " Drive Football".

Nissan1

Kampanjan tavoitteena on aktivoida kuluttajia ratin taakse, sponsoroinnin suhteen ja brändi-innovaationa kertoen tarinaa Nissanista.

image-13

image-14

 

Vaikuttava sisältömarkkinointi 2016, Juho Jokinen, Dingle

Dinglen toimitusjohtaja Juho Jokinen saapuu lavalle. Puheenvuorossaan hän pohtii vaikuttavaa sisältömarkkinointia vuonna 2016. Vaikuttava sisältömarkkinointi vaatii muutakin kuin hyvää sisältöä. 

Brändin luoma sisältö luo yhteistä aikaa brändin ja kohderyhmän välille.

- Juho Jokinen

 

image-17

Vaikuttava sisältömarkkinointi rakentuu kuudesta eri osa-alueesta: toiminnasta, sisällöstä, automaatiosta, mediasta ja vuorovaikutuksesta. Vaikuttavan sisältömarkkinoinnin ytimessä on brändi. Millaisia kohtaamispisteitä brändi luo itsensä ja kohderyhmän välille?

image-18

 

Jokinen1

 

Teki ilmiöitä tai statuksia, on syytä tehdä ne fiksusti läpi linjan.

- Juho Jokinen

Brändi: Rakkaus asiakkaisiin lähtee rakkaudesta itseensä. Minkälainen persoona ja tyyli brändillä on? pystyykö omistaja johtamaan sitä?

Toiminta: Mitä toimia asiakas näkee ja miten brändi kohtaa asiakkaan; sponsorointi, jäsenyydet, ylpeydenaiheet, paikka yhteisössä?

Sisällöt: Kohtaamispisteitä. Brändin luoma sisältö luo yhteistä aikaa brändin ja kohderyhmän välille.

Automaatio: Brändi kuljettaa kuulijaansa ensikohtaamisesta päätöksentekoon.

Media: Puhutteleeko brändi? löytääkö brändi kohderyhmän oikealla hetkellä läpi palvelualustojen?

Vuorovaikutus: Mikä on brändin kyky dialogiin yhteiskunnan, ihmisten ja itsensä kanssa?

Tieto: Miten brändi kerää ja käyttää tietoa kohderyhmiensä hyväksi?

Case: Pauligin online-orkesteri, Mervi Siikala, Paulig

image-21

Seuraavaksi lavalle saapuu Pauligin online-orkesteri. Heti alkuun Mervi Siikala, Head of Online and Design, esittelee tiiminsä:

Petteri Kalaoja, digital manager

Anna Tikkanen, online brand spesialist

Suvi Leinonen, online media planner analyst

Maija Niemi, Pauligin Paula

Kaisa Junikka, kuluttajapalvelupäällikkö

Mervi kuvaa Pauligin käyvän viikottain sosiaalisen median kautta tulleet palautteet ja tekevät niiden pohjalta sisältöjä. Reaktiivinen ja suunnitelmallinen sisältö voi olla missä tahansa muodossa, kuten blogissa ja artikkeleissa. 80% heidän sisällöistään tulee online-orkesterin kautta, Mervi lisää.

image-22

 

Palvelukehitys yhdessä asiakkaiden kanssa, Case Solita Hackathon, Ossi Lindroos, Solita

Solitan Ossi Lindroosin puheenvuoro on hyvin ajankohtainen ja käsittelee teemaa, mitä monet meistä pohtivat. Miten osallistaa ja kehittää palveluja yhdessä asiakkaiden kanssa? mikä rooli digitalisaatiolla ja innovaatiolla on palvelukehityksessä? millaisilta tulevaisuuden palvelut näyttävät?

image-24

Lähtökohdat onnistuneelle palvelukehitykselle asiakkaiden kanssa:

  1. Rakennetaan toistemme ideoiden päälle : liiketoiminta - teknologia - design
  2. Tehdään niin totta kuin mahdollista: Konkretiaa! Aavistuksen liian lyhyt aika pakottaa luovuuden esiin
  3. Näytetään, ei väitetä: Pelkät ideat eivät riitä! Lopputuotosten pitää kertoa tarina miten idea toimii.

Näytä, älä väitä

- Ossi Lindroos

Ossi kiteyttää digitalisaation seuraavasti: digitalisaatio on synnyttänyt uuden tavan tehdä asioita, osallistaa laajempi joukko ihmisiä ja luoda palveluja, mitä ihmiset haluavat käyttää. Hän nostaa Digitalist Network - ilmiön osaksi digitalisaation näkyväksi muodoksi.

Intensiiviset, fasiloitavat tapahtumat ovat erinomainen tapa luoda ja ristiinpölyttää ideoita ja luoda niitä myös muiden ideoiden päälle. Rikotaan rajoja, siiloja ja mennään arvoketjuista arvoverkostoihin.

- Ossi Lindroos

image-26  image-27

 

 

 

Vuoden 2016 Digitalist-kausi on avattu ja inspiroivan aamun päättää MTV:n esitys.

 

 

 

 

 

 

Subscribe to Email Updates