SomeAwards-seminaarisarjan viimeinen osa, digitalisaatiolla maailmanvalloittajaksi, käsitteli digitalisaation tarjoamia mahdollisuuksia ja uusia ilmiöitä. Seminaarin aikana kuulimme esimerkkejä milleniaalien tavoittamiseen, loistavan sisältöön sekä maailmaan ilman laitteita. Jos et päässyt tapahtumaan mukaan, voit seurata puheenvuoroja täällä.

SomeAwards_seminar-52

Inspiroivista puheenvuoroista vastasivat Subin Eevamaria Vassinen, Dinglen Simone Bocedi, Uberin Joel Järvinen, Kotimaan Jarmo Lipiäinen, Aller Median Sini Kervinen, Fiskarsin Daniel Goodall, Woltin Juhani Mykkänen ja Demos Helsingin Johannes Koponen.

 

SomeAwards_seminar-4 SomeAwards_seminar-10

 

SomeAwards_seminar-6

Median tulevaisuudessa aikaisempi menestys ei ole tae tulevasta

Milleniaalit median kuluttajina - puheenvuorossaan Subin Eevamaria Vassinen käsittelee hyvin ajankohtaista teemaa, milleniaaleja ja heidän median käyttöä. Maailmanlaajuisesti milleniaalit muodostavat kaikkien aikojen suurimman ikäluokan, joka käsittää 2,5 miljardin kuluttajaa.

Miten heidät tavoittaa ja millaisia kiinnostuksen kohteita heillä on? Miten milleniaalit erottuvat muista ikäryhmistä?

Milleniaalit ovat tottuneita teknologian käyttäjiä. Jo 10-vuotiaina heille Google oli jo itsestäänselvyys, joten sisällön valitseminen ja sen kuluttaminen on osana milleniaalin dna:ta. He ovat myös kasvaneet median parissa. Heillä on hyvä medialukutaito sekä kyky kyseinalaistaa asioita. Kohderyhmänä heitä yhdistää Vassisen mukaan trendikkyys, luonnonläheisyys ja rehellisyys, toisaalta myös kyynisyys, kriittisyys ja totuuden etsiminen.

Näin sisällöstäsi tulee globaalia

SomeAwards_seminar-11 SomeAwards_seminar-28

Dinglen luova suunnittelija ja DingleCastin perustaja Simone Bocedi pohti loistavan sisällön roolia kansainvälisessä liiketoiminnassa. Miten sisältöä kansainvälisestään globaaleille markkinoille? Mikä on kulttuurin rooli globaalissa sisällöntuotannossa? 

8 ways to make you content go global

Bocedi

Kiinnostavan sisällön lähtökohtana on tunteet ja niiden kasvattaminen. Bocedi nosti esimerkiksi yhdysvaltalaisen psykologi Robert Plutchikin “ wheel of emotions” - mallin kuvaamaan eri tunteita ja niiden vivahteita. Erinomaisen sisällön tulisi herättää asiakkaassa ja käyttäjässä tunteita.

Lokalisoi sisältö ja sovita se paikalliseen kulttuuriin

Kansainvälisessä liiketoiminnassa Bocedin mukaan sisällöntuottajan tulisi huomioda sisältöjen postaamisen eri aikoihin, saadakseen sisällölleen tarvittavan huomion, sekä suunniteltava prosessi tukemaan sisällöntuotantoa, kuten hän Diamond - prosessissa kuvaa.

The Diamond Process 

Diamondprocess

 

Sosiaalisen liiketoiminnan seminaarisarja käsitteli monipuolisesti markkinoinnin, myynnin ja verkkokaupan nykytilaa, tulevaisuutta ja innovaatiota rohkeiden tekijöiden inspiroimana.

 

 

 

 

Subscribe to Email Updates