Ota kuva, kirjoita ajatukset, lisää filtteri ja lähetä kaikille kavereille.

Saattaa kuulostaa turhanpäiväiseltä, mutta sitä melkein jokainen nuori nykypäivänä tekee. Kymmeniä kertoja päivässä.

Snapchat on ollut jo pari vuotta suuri someilmiö ympäri maailmaa. Sillä on jo noin 100 miljoonaa käyttäjää, pääosin teinejä. Snapchatin ideana on pitää nopeasti ja helposti yhteyttä kavereihin, tutustua uusiin ihmisiin ja/tai seurata julkisuuden henkilöitä. Snapin ansiosta saatat päästä näkemään hyvinkin läheltä, minkälaista esim. Snapchat-kuningattaren Kylie Jennerin elämä on kulissien takana. 

Niille, jotka eivät käytä mitään somekanavia, saattaa olla vaikea ymmärtää, mitä kiinnostavaa arkipäiväisten kuvien lähettämisessä ja vastaanottamisessa on. Ajatuksena on seurata esim. missä kaverit menevät, mitä syödään tai mitä tehdään. Käyttö on helppoa ja kaikkiin saa nopeasti yhteyden.

Snapchat eroaa muista pikaviestipalveluista juuri viestien lähettämisellä kuvina tai videoina. Kun olet vastaanottanut ja avannut sinulle lähetetyn snapin, se häviää kokonaan. 

Jokin tässä viehättää nuoria, mikä on tehnyt Snapchatistä niin suositun. Se on ajanvietettä. Snapissa roikutaan myös silloin, kun pitäisi tehdä jotain tärkeämpää, kuten opiskella. Mutta toisaalta, kaikki sosiaaliset mediat ja viestipalvelut ovat nykyaikaa ja vievät puolet päivästä. Ei siinä mitään, onhan se viihdyttävää ja ylimääräisen ajan kuluttamista.

Snapchattia ei ole pakko ladata eikä Instagramiin ole pakko liittyä, jotta olisi vain in kaikkialla. Muutakin tekemistä löytyy. Parempi vain, että nuorilla on jotain omaa, missä ei ole vanhempia – ja toisinpäin.

 

Subscribe to Email Updates